خانه / دلایل به تعویق انداختن کارها / به تعویق انداختن کارها ، راهنمای برای ترک این عادت (قسمت سوم)

به تعویق انداختن کارها ، راهنمای برای ترک این عادت (قسمت سوم)

به تعویق انداختن کارها ، مشکلی است که تقریبا همه ما با آن روبه‌رو شده‌ایم و برای بعضی‌ها تبدیل به یک عادت شده است. در این مقاله، توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا دیگر کارهایتان به تعویق نیفتد.

برای کارها مهلت تعیین کنید

تعیین کردن مهلت برای انجام کارها ایده خوبی است اما شاید منجر به این شود که کارتان را دائما عقب بیندازید چون احساس می‌کنید هنوز وقت دارید. برای تعیین مهلت زمانی، طوری عمل کنید که تحت فشار قرار نگیرید. سپس یک جدول زمانی بزرگ‌تر تهیه کنید و این مهلت‌ها را در آن بگنجانید. زیبایی این کار وقتی است که کارها به‌طور پیوسته و وابسته به هم انجام می‌شوند و انگیزه‌تان بیشتر می‌شود.

کارهای بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید.

کارها و وظایف بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر و اهداف روزانه یا هفتگی تقسیم‌بندی کنید. انجام کارهای جزئی هم راحت‌تر است هم پله‌ پله ما را به‌سوی هدفمان سوق می‌دهد.

زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده داشته باشید.

مغز انسان نمی‌تواند به‌طور پیوسته فعالیت کند. خستگی مغز و انجام یک کار تکراری می‌تواند یکی از دلایل به تعویق انداختن کارها باشد. یک استراحت ۵ دقیقه‌ای می‌تواند خستگی‌تان را برطرف کند. سیستم ردیاب زمان pomodoro ابزار خوبی برای تنظیم بازه زمانی بین زمان‌های استراحتتان است.

به خودتان پاداش بدهید.

حتی برای انجام کارهای کوچک به خودتان پاداش بدهید. این کار انگیزه‌تان را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود احساس مفید بودن کنید؛ مثلا بعد از انجام یک کار کوچک، یک فنجان از قهوه موردعلاقه‌تان را بنوشید یا اسنک بخورید. برای انجام کار بزرگ‌تر برنامه تفریح در آخر هفته را بریزید. با اپلیکیشن Forest‌مثل یک بازی می‌توانید یک درخت مجازی بکارید. با تکمیل هر کار می‌توانید یک درخت به جنگل خود اضافه کنید. درنهایت با دیدن جنگلی پر از درخت به وجد خواهید آمد.

به طریقی هوشمندانه زمان خود را پیگیری کنید.

اگر می‌خواهید مانع از برگشتن عادت بد به تعویق افتادن کارها جلوگیری کنید زمانی را که در طول روز صرف کرده‌اید بررسی کنید و ببینید کدام قسمت‌ها نیاز به بهبود دارند. بررسی و پیگیری هر دقیقه از ساعات روز کار مشکلی است؛ بنابراین بهتر است از اپلیکیشن Rescue Time‌استفاده کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند که به‌طور دقیق زمان‌هایی که صرف انجام کارکرده‌اید را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های خود را به دو دسته مفید و غیرمفید دسته‌بندی کنید.

به‌طورکلی می‌توان گفت به تعویق انداختن کارها به دلایل متعددی می‌تواند اتفاق بیفتد و فقط خود شما می‌توانید دلیل مربوط به خود را کشف کنید. پیدا کردن دلیل و عامل مهم‌ترین عامل حل مشکل است و به شما کمک بزرگی می‌کند.

 منبع:

lifehack

درباره ی fixlifeir

همچنین ببینید

4 سوال برای مقابله با به تعویق انداختن

به تعویق انداختن همچون صدایی در سر شما است که شما را با بهانه‌هایی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *